6/18/2007

TR de eğitim mi? :(



“Eğitim aileyle başlar, okulda devam eder.”
Öğretmen ve okul yöneticilerinin genel mentalitesi asıl eğitimin aileden geldiğidir. Bu eğitim okulla pekişir vs. Ülkemin öğrencilerinin okuldan ve sınavlardan çektiği çileyi dünyada başka kimse çekmez. Beşinci sınıfa kadar olan bölüm en kolay bölümdür ondan sonra gelen 3 sene eski deyimle orta okul devri kabus gibidir. OKS (adı her yıl değişiyor bu yıl aynı kaldı sanırım) ve ergenliğe geçiş döneminde başa çıkması zor olan yıllar.. Çocuk çalışkan olsun olmasın dersaneye yazılmak şarttır yoksa başarıya ulaşmak zordur. Gelgelelim sınav zamanına yani haziranın neredeyse ortalarına. Tatile girme moduna giren öğrencinin ne yazık ki çözmesi gereken yüzlerce soru vardır..




2 comments:

Anonymous said...

Sevgili Elif.yazılarından anladıgım kadarıyla çok geniş kapsamlı düşünen araştırmacı bir kişisin.yazdıklarına tamamen katılıyorum.keşke egitim sistemimiz gelişmiş ülkeler seviyesini yakalayabilse .bu imkansız ne yazık ki.yüksek öğretim kurumları bile islamik sembollere kafayı takmışken bir adım ileri gidilemeyeceği apaçık ortadadır.Diğer ülkelerde üniversiteler serbesttir.kimse dönüp bakmaz bile.İşte bu şartlarda herşey olduğu gibi devam edip gider .BİZE DE SADECE KONUŞMAK KALIR.SEVGİLER...

Anonymous said...

çok acayip bir ülkede yaşıyoruz.daha doğrusu,halen bu sistemi uygulamaya çalışanların yüzünden acayip şekilde yaşatılıyoruz...